Tuesday, December 6, 2011

İlk Rölyef Çalışmam

İsmek Ahşap Rölyef kursu keyifli bir şekilde devam ediyor. Anlayışlı, samimi bir hocamız ve harıl harıl çalışan bir sınıfımız var:) Karton, ahşap kaplama, yapıştırıcı, ahşap tutkalı, rölyef pasta, polyester tutkalı, buğday nişastası, peçete, irmik ve akrilik boyalar gibi malzemelerle çalışıyoruz.

İlk çalışmamız, çoğumuzun ahşap rölyefle tanışmasına vesile olan ev temalı anahtarlık yapımıydı.








Hocamızın verdiği ölçüleri kartonun üzerine çizip, kenarlarından pay bırakacak şekilde kestik. Ahşap kaplamayı, makasla şeritler halinde kesip, evin alt kısmından başlayarak yukarıya doğru üst üste gelecek şekilde yapıştırdık. Cam ve kapı pervazlarının önce iç daha sonra da dış kısımlarını yine ahşap kaplama şeritleri yapıştırarak hazırladık. Henüz acemi olduğum için olsa gerek bu kısım biraz sıkıcı geldi bana çünkü düzgün bir hat oluşturmada biraz zorlandım. Kapıyı ayrı bir yerde hazırlayıp monte ettim, kapı tokmağı görünümü vermek için kapının üzerine bir düğme yapıştırdım.


Evin yan fazlalıklarını maket bıçağıyla kesmeden çizerek katlanabilir olmasını sağladık, ek yerine dik boyutta kesilmiş ahşap kaplama yapıştırdık. Sıra boyama aşamasına geldiğinde işimiz kolaylaşmıştı:) Ben beyaz rengi kullanmayı tercih ettim.



Evin çatısını yine kartonun üzerine çizip, çatı görünümü vermesi için bu kez oluklu mukavva ile kapladık. Kumaşla hazırladığım perdeyi pencerenin arka kısımından monte ettim. Evin alt kısmını da üzerine anahtar asılabilmesi için mantar pano ile kapladık. Mantar bölüm hala beyaza boyanmayı bekliyor:)

Pencere önündeki saksı, kartonla kalıp çıkarılarak hazırlandı. Saksıdaki çiçekler ise tutkal ve irmikle hazırladığımız karışımla yapıldı.

 Böylelikle acemi işi  ahşap rölyef çalışmam huzurlarınıza çıkabilmiş oldu:)

No comments:

Post a Comment