Friday, April 29, 2011

Dekupaj Resimleri (Decoupage Papers)















Ahşap boyamaya olan ilgim Ece aymer'in bloğunu keşfedip, zevkli tasarımlarını gördükten sonra hemen bir ahşap boyama kursuna gitmemle başladı. Hem keyifli bir hobim hem de birbirinden değerli bir çok yeni arkadaşım ve dostum oldu.

Söz konusu dekoratif boyama olduğunda zevkli ve kaliteli decoupage resimleri arayışında olunuyor. Bir dergi veya kartpostaldan scan ettirdiğimiz bir resimi, bir kitap kapağının üzerindeki tasarımı, satın aldığımız bir resimi veya internetten arayıp bulduğumuz resimleri dekopaj olarak kullanıyorum. Söz konusu resimlerin yüksek çözünürlükte ve net resimler olması gerekiyor. Genellikle resimleri önce photoshopta düzenleyip netleştiriyorum veya benzer renk ve cinslerdeki resimleri a4/a3 kağıdına sığacak şekilde birleştiriyorum. Sonra iyi bir ozalitcide iyi bir renkli fotokopi makinasından çıktı alıyorum. İyi bir ozalitçi diyorum çünkü her renkli fotokopi makinası aynı net sonucu vermeyebilir. Fotokopi de çeken bir kırtasiye de değil de sadece ozalit işini yapan, gelişmiş makinaları olan ozalitçileri tercih etmekte fayda var.


Sadece dekupaj resimleri paylaşacak güzel bir blog ve güzel bir paylaşımcı girişimden haberdar oldum. Bloğun ismi http://dekupajresim.blogspot.com/ 1 mayısta resimleri yayımlamaya başlayacaklarını belirtmişler. Kendilerini bu paylaşımcı yönlerinden ötürü tebrik ediyorum ve ben de destek vermek amacıyla katkıda bulunmak istiyorum.

Şimdi sıra beğeneceğinizi umduğum resimlerde. Resimleri büyütmek için üzerini tıklayın ve büyük halini kaydedin.
Sevgiler,
Nalan

No comments:

Post a Comment