Tuesday, May 31, 2011

Nemli Kek


Elimde kahvemle keyifli keyifli blog gezintilerimi yaparken  sevgili Rukiye'nin bloğunda gördüm bu güzel keki. Öyle güzel görüntüsü vardı ki doğruca mutfağa gittim, kolayca hazırladım ve pişirdim. Tarif defterime de eklemeyi ihmal etmedim. Artık sık sık mutfağımda pişecek demektir.:)

Nemli Kekin Malzemeleri:
  • Yarım su bardağı hindistancevizi
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 2 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı toz şeker 
  • 1 tutam tuz
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı su
  • Yarım su bardağı (50 gr ) dark kakao
  • 1 paket vanilya
  • Yarım su bardağı süt
  • 2 yumurta

  • Hindistancevizi, karbonat, un, şeker ve tuz ayrı bir kapta karıştırılır.
  • Sıvıyağ, su, kakao ve vanilya küçük bir tencerede karıştırılarak ısıtılır.(kaynatmayın)
  • Yumurta ve süt cam bir kasede bir dakika çırpılır.
  • Kuru karışıma önce sıvıyağlı-kakaolu karışım, ardından da yumurtalı karışım eklenerek mikserle 2 dakika daha çırpılır.
  • Yağlı kağıtla kaplanan  kek kalıbına(paşabahçe küçük kare borcam) dökülerek 175 C de önceden ısıtılmış fırında 35–40 dakika pişirilir.

Afiyet Olsun

No comments:

Post a Comment