Wednesday, September 7, 2011

Janet Hill Tabloları
















Resim yapmayı ne yazık ki bilmiyorum, yetenekli olduğuma inanmadığım için öğrenmek adına herhangi bir girişimim de olmadı ama resim izlemeyi çok severim. Film izler gibi  resmin detaylarında dolaşmayı severim. Tamam hadi çiz bakalım deseniz Cin Ali'den bir adım öteye gidemem, teknik anlamda bir gezinti değil bu ama estetik anlamda keyifli bir seyir oluyor.

Hep düşünmüşümdür, "eğer resim yapmayı çok iyi biliyor olsaydım ne tarz resimler yapardım?" diye. Öncelikle içimi açacak, kasvet vermeyecek, olumsuz düşünceye sevk etmeyecek, neşeli, canlı, düşündüren ve huzur veren resimler çizmek isterdim.  Natürmort, klasik manzara veya çiçek çizmezdim, soyut resim de çalışmazdım.

Mary Engelbreit hayranlığımı bir çoğunuz biliyorsunuz, daha önce burada sizlerle paylaşmıştım. Onun gibi masalsı çizimler yapmak isterdim. Masalsı çizimlerden hoşlandığıma göre daha çok çocuklara yönelik çalışırdım herhalde. Çocukluğumuzun sun bonnet kızları, Ruth Morehead'in yine çocuklar için çizdiği şirin karakterler ve Victorian döneminin kabarık elbiseli kadınlarını da çizmek isterdim. Başkaa...Ahh evet bahçeli ev resimleri de çok ilgimi çeker. Cadde tablolarını da severim ne alakaysa severim işte. Can dostum Bijen'imin dediği gibi ben masalsı bir dünyaya dalmış gidiyorum galiba. Ama mümkünse burada kalayım. E bu zevkle daha doğrusu genele göre zevksizlikle beni hangi resim kursu alır merak ediyorum:)))

Laf uzatılır da bu kadar mı uzatılır?  Tamam. Hemen toparlıyorum:)

Sevdiğim ve ince zekasına hayran olduğum arkadaşım Gülsen,   8 arkadaş olarak bir araya gelip hobi ve tasarım adına yaptıklarımızı, beğendiklerimizi ve önermek istediklerimizi paylaştığımız ortak bloğumuz olan nedesembegenirsin.blogspot.com'da bir süre önce Janet Hill'in tablolarıyla ilgili bir gönderi paylaşmıştı.. Resimleri gördüğümde hayran kalmıştım, dekupaj resimi olarak da kullanabileceğimiz için arşivimde bulunmasını istedim. Bakalım sizler de beğenecek misiniz?
 
Kaynak:

No comments:

Post a Comment